Potatissättning........

Är ett par dar sedan jag skrev något här på bloggen. Igår var Erica och jag till Sundsvalls hundklubb, hon och Dini skulle visa upp sej i freestyle, ja det var jättekul att titta på.Men pigg på att springa som Dini är så ranta han runt planen ett x antal gånger. Vilken farthund......Sedan det var klart for vi till Birsta.....Handlade mat mm.Åkte sedan hem.Väl hemma packar upp varorna, fixar sedan till ett par mackor ,ut på balkongen för att mysa, plötsligt kniper det till i magen......Oj vad bullrigt det blev,sedan var jag inte bra på hela kvällen....... Därför inget skrivet.....Idag åkte Erica och jag upp till Finnsjön, för att sätta potatis, Riktigt mysigt, Rolf körde traktorn Erica o jag satt bakom o matade i potatisen och Aila servade oss så att vi hela tiden hade tillgång till knölarna.........Efteråt gick vi in till Aila och där blev vi bjudna på tjälknöl och hemgjord potatissallad och därefter kaffe med bakelse, den även hemmagjord.........Det var hur gott som helst..  Åkte sedan in till Kicki för att titta på deras nyinköpta paviljong,den var jättefin.Så bestämde Aila o jag att vi skulle åka på bingo, så nu har jag nästan nyss kommit hem. För mej blev det ingen vinst, men Aila vann en bingo men det var tre som fick dela,men vad spelar det för roll,alltid kul att vinna om än så lite........Tack Kicki för morsdagshälsningen vi hörs o ses någon gång under veckan.Har fortfarande ont i min rygg, men det är väl bara att bida sin tid med hopp om bättring...... Nu skall jag gå till sängs och försöka att sova. God natt. Kraammmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0