Påtat i trädgården

Ja det hoppas jag också Kicki, du får komma och göra mej sällskap ,för det är den bästa rehabilitering vi kan få, och gratis dessutom.idag har jag varit ganska flitig(om jag får säja det själv).Först imorse tog jag med mej Dini på en långpromis,började att regna på hemvägen, men det gick bra ändå, lite vatten har ingen dött av.Väl hemkommen så lämnade jag tillbaka Dini till Erica, gick sedan hem till mej för att förbereda middagen.Använde mej av ett recept som jag har fått av min dotter Carina. Jättegott.Jag rekomenderar er till att pröva denna rätt..........Här kommer receptet:.......Strimla karre eller skinka lägg det i en stekpanna o krydda, salt o peppar duger..Lägg sedan över det i en ugnseldfast form, bryn sedan paprika ,ta gärna olika färger,ögat skall också ha sitt, stek bara på paprikan så den blir lite blank.Häll sedan det över köttet.Slå sedan över teriyakisås det behövs ej så mycket, men det är ju en smaksak.Nu är rätten färdig, hur enkelt som helst.Och det bästa av allt, man kan förbereda denna rätt ,långt i förväg.Man värmer sedan upp den i ugnen när man skall till att äta.Serveras gärna med ris eller man tar det man bäst tycker om.Ett gott bröd o ett glas vin sitter heller inte fel.Tack Carina för receptet. Sedan jag gjort färdig maten gick jag på en promis med Robin åter hemma igen fixar jag till min gräs trimmer, byter snöre fyller på bensin,o skall starta den. Startar inte, jag rycker med alla krafter jag har,men det hjälper inte, startar ej.Jäv .la maskin, får vänta på hjälp.Okis, tar sedan en såg o går lös på ett träd,kapar ner det. Skönt .Ett träd mindre.Ger mej sedan på blomrabatterna för att rensa lite ogräs.Kokar sedan upp salt o vatten för att därefter slå det på stenplattorna ,det skall ju vara bra mot ogräs. Vet ej .Prova duger.Hänger sedan en tvätt.Går sedan ut med lilla Sara som ni ser blir det många promenader.Sitter nu med ett glas vin o därtill kex m ost o Päron. Njuter.Saga ligger vid mina fötter o Robin ligger under sängen. Mycket fridfullt.Ikväll skall jag titta på melodifestivalen.Många bra låtar i år.Vi får se vem som tar hem vinsten.Kram till er alla där ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0