Midsommarfest

Ja så har då midsommarafton nått sitt slut......Vi hade det jättetrevligt om jag får säja det själv,,,,,och det tror jag att gästerna  tyckte också........Vi hade buffe med bl.a sill med gräddfil, matjesill med hackade ägg, rökt skinka med mimosasallad,tjälknöl med potatissallad,ägghalvor med svart kaviar och citronmajonäs på en bädd av räkor,marinerad fläskfile,rökt och gravad lax med romsås,grillade karreskivor och majskolvar,grönsallad och så förstås färskpotatis........Sedan blev det jordgubbsbakelser, allt var hur gott som helst.....Drickat bestod av öl,vin snaps till sillen, dricka och inte minst vatten.......Fanns också tillgång till ostkrokar chips och karameller....Inget fattades.......Så nu känner man sej som en uppblåst ballong. men vad gör det, det är bara midsommar en gång per år........Vi som var närvarande var min dotter Carina, och min andra dotter Kicki och hennes sambo Daniel och deras två barn William och Emilia, och så min yngsta dotter Erica och så mina vänner Rolf och Aila, och så våra två hundar Robin och Dino..... Carinas man Stefan jobbade natt så han kunde ju inte vara med , synd men inget att göra åt,och deras tre barn med  respektive firade midsommar hemma i Torpshammar.......Alla låg över här och det gick hur bra som helst.....i goda vänners sällskap fungerar allt......Så nu har alla åkt hem till sitt och jag funderar på att inta sängläge, känner mej rätt sömntrött och så önskar jag er alla en fortsatt trevlig midsommar........Många kramar till er som läser min blogg//


Kommentarer
Postat av: Carina

Ja, jag kan stryka under på att det var både jättegott och jätteroligt. Men jag hade inte väntat mig annat heller med det sällskapet.



Kramar och tack för en underbar kväll Carina

2009-06-21 @ 09:17:55
Postat av: Kicki

Kan bara hålla med!

Tack snälla mamma för allt du ordnat med och tack snalla Erica för lånet av din stuga!Det var jättemysigt - trots kisemissens skönsång...

Tycker att det är helt fantastiskt att umgås så här med goa släkten. Älskar er alla massor!

2009-06-21 @ 21:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0