Ledsen så ledsen.......

Tänkte på idag, när jag gick på promenad med min hund, ja just ja, idag begravs lilla Sofia......fy sjutton vad jag mådde dåligt,tänkte på hennes föräldrar,släkt och vänner,har själv gått igenom detta så jag vet vad jag pratar om// Mina tankar irrar omkring,hur kunde detta få hända.....För att ta del av min tankegång så skall jag försöka att återge det i ord. Jag tror att dagens föräldrar, många gånger känner, att dom inte har tid eller kraft att verkligen ställa upp för sina barn.Det ställs så stora krav på människan i dagens samhälle, så det är inte sant.Heltidsjobb,barnuppfostran, marktjänst mm. Det är inte så konstigt att det ser ut som det gör.Titta bara på mobbningen som sker runt omkring oss, helt förödande.Det var just detta som hände lilla Sofia...... mobbning......Hon blev bara 12 år gammal.Föräldrarna måste försöka att ta sitt ansvar och se hur deras barn beter sej gentemot sina kamrater, men dom väljer många gånger att blunda för problemet....skolan bör ju också ta sitt ansvar,men dom har ju också pedagogiken att att utföra, så mycket vilar på just föräldrarna.Man måste agera med en fast och kärleksfull hand gentemot sina barn.//Dom är vår framtid. så viktiga så det går nästan inte beskriva med ord......Mitt hjärta blöder ska ni veta, stackars lilla barn som måste sluta sitt liv på detta sätt.....pga av att vi vuxna inte tar vårt ansvar........ så är det bara// Kalla fakta//Jag hoppas på att vi lär oss något utav detta trauma, vill ej uppleva detta igen......Tack för mej och lämna gärna en kommentar..........

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja, det är helt ofattbart att detta kunnat ske. Lider med alla inblandade.

Vi vet ju lite om vad de går igenom nu...

Kram på dig, mamma!

2009-06-06 @ 21:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0