Janne Krantz

Godmorgon......Skall försöka att rita ner några rader i min sk dagbok...... Igår kände jag mej rätt nyttig.....Städade hela huset, bytte sängkläder, plockade in jordgubbar, blev inte så många ca 1 liter..... sammanlagt hittills har det väl blivit cirkus 3 liter, alltid en bra början....sedan på eftermiddagen gjorde jag iordning skinkomelett slog upp ett glas vin och som pricken över i:et tog jag fram en  en bok som jag hade inhandlat i Sundsvall dagen innan.....Och sedan bar det iväg ut på balkongen, oj vad jag njöt.....Satt där länge och väl , solen sken och det var jättevarmt. Plötsligt ringer mobilen, Birgit i andra änden av luren, hon undrade om jag ville följa med henne till Borgsjö hembygdsgård.... Janne Krantz skulle uppträda där, obeslutsam som jag är så måste jag ju tänka över saken, men bestämde mej ganska snabbt att följa med.... Sagt och gjort, in i duschen och gjorde mej redo för kvällens underhållning.... Jag måste säja att det var hur bra som helst, skrattade så jag fick ont i käkarna...... Det blev historier omväxlande med musik.....Janne har ingått i gruppen Iggesundsgänget för ett x antal år sedan....Men jag säjer då det , man får inte vara finkänslig, skämtades om allt från gamla kärringar till fräcka historier......Skall försöka att återge en historia här // .....  :Jo det var så att lille Erik skulle vara hos sin farmor, medans hans föräldrar skulle ut på galej.På kvällen duschade han tillsammans med farmor, hon var ju lång och han kort så då kan ni ju tänka er var han hamnade nånstans jo nästan mittemot kussemurran.... Plötsligt frågar han farmor. och pekade på kussemurran,,,,,, Vad är det där för något,,, ja du lilla vän sa hon .det är en igelkott....och Eri k nöjde sej med det....En tid efteråt duschade han tillsammans med sin mamma och plötsligt sa Erik till sin mamma.... du, jag vet vad det där är för något, jaså sa hon vad är det då ,,, en  igelkott sa han, men lilla vän vem har sagt det,,, jo farmor, sa pojken,,,  men du förstår hennes måste ha varit död för tungan hängde utanför.:):):)En av alla historier.Om ni har tillfälle någon gång ,gå och hör på honom. Helkul kväll.....Det kom ca 180 pers....Ikväll blir det bingo på Ljungalid.....Vi hörs kära dagbok, och ev dom som tittar in här........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0